mandag 14. februar 2011

nå.

"jeg sjekker stadig bloggen din for å sjekke hvor du er, men du skriver jo bare om hvor du har vært!" Stian, 25 år.

Herved skal jeg skrive litt om nå.

Jeg er i Arusha, nærmere bestemt Usa River, enda nærmere bestemt Makumira University. Besøker Stian og Ole, og det er alle tiders!!! Jeg kom på lørdag, ble henta på flyplassen av Ole, Happi og en pastor som kjørte kjempefort!! Etter en halvtimes kjøretur på en helt rett vei, med småsjapper, masaier som gjeter geiter og/eller kuer, og barn som vinker, surrounded by tørre sletter (dette landet trenger regn; be!!:)) var vi framme på campus. Møtte Stian her, og Solveig som også er på besøk, så koselig:)

Solveig og jeg deler rom på et gjestehus inne på campus, veldig fint, og stort! Jeg ble glad da jeg så dusjen, fordi det er lenge sia jeg har dusja; det har gått mest i bøtteskvulp ei stund nå, men, dusjen funker ikke. Så, bøttedusj is to be continued.

Skal tilbringe endel dager her på campus, gleder meg:) veldig mange bra folk, og god stemning:) jeg er heldig! igår hadde musikkstudentene eksamenskonsert, og den var KJEMPEBRA!! utrolig imponert; både sang, dans og instrumenter, veldig bra! idag har jeg bare hengt rundt på campus, ja, og vært på flyplassen en tur, fordi bagasjen min er borte, bokstavlig talt. Ingen vet hvor den er. På flyplassen, der de dealer med lost luggage, var det kjempemange kofferter, hulter til bulter, stabla i et lite rom. De drev og skrev nye etiketter for hånd som de stifta på, men min sekk, den var ikke der... så, jeg tror det er mulig at den rett og slett er borte. Men, jeg håper;) i mellomtida får jeg låne klær av Solveig, og har kjøpt en tannbørste som reker for 2 kr, og egentlig har jeg det rett og slett veldig bra. jeg mener; ting; det er praktisk, men jeg klarer meg fint:) så, hakuna matata, og kanskje, forhåpentligvis, fordi det er praktisk, så kommer sekken til rette. Får vente og se:)

Skal legge ut update fra Zanzibar one of these fine days, men ikke idag:)
Nyt livet, folkens! I do!!;)

2 kommentarer:

  1. Kjære Marit :) så godt å høre at du har det bra- til tross for fravær av sekk. Håper den dukker opp igjen :)
    Her er i Oslo er det snø og kaldt, men livet er godt for det:) Håper du får fortsatt mange gode dager i ditt kjære Afrika. Gleder meg til du er vel hjemme :) God klem, Tone

    SvarSlett
  2. Gøy å lese!
    Velsignet tur videre!

    SvarSlett