fredag 15. april 2011

småtitt i min hverdag

Jeg har fått låne ei bok av ei dame her, som heter Jabes bønn. Den ber jeg stadig vekk her, og for sure of course indeed; Gud velsigner meg!!:) TAKKNEMLIG!!

Ei lita jente som bor her, og jeg, vi er blitt ganske gode venner:) Ho er en nydelig solstråle, som stadig smiler, og har lært seg å vinke; smelt:)

søndagstur versågod:) et lite fjell i nærheten; 360 graders utsikt på toppen, bare oss og sommerfugler på toppen.

Outreach; det er blitt en av mine favoritter. Pakk sammen en haug vaksiner, ei vekt og slitte notatbøker, og dra ut på tur, til lokale kirker som er til låns. Mødre og barn strømmer til, her veies barna...

...de registreres, og så får de vaksiner ettersom hva de trenger. Hver dag drar en bil ut fra Haydom, og ut til en landsby; det er lettere det enn at alle må komme hit til Haydom. En gang i måneden kommer et fly fra MAF, og da kan vi nå landsbyene som ligger lengst unna, som ikke kan nås med bil i regntida, eller som det rett og slett ikke er noen vei til. Igår fikk jeg være med et sånt fly, og fikk sitte foran sammen med piloten i flyet, luksus! Vel framme fikk jeg sitte på gresset sammen med en bibi (bestemor), som solgte noe mistenkelig pulver til sniffing, og flere babyer fikk sitte på mitt fang. Gravide mødre fikk sitte, og så ligge, på ei sponplate 30cm opp fra gulvet på et lite rom innerst i kirka. Sykepleieren bemerket at det var ugunstig for ryggen, men bøyde seg likevel ned og lyttet etter fosterlyd på ca 30 gravide kvinner.

ut på tur, aldri sur! og FOR en utsikt!!

seks jenter på jentetur rett og slett:) først 4 timer til Karatu på humpevei fra Haydom, neste dag gamedrive uten guide men med kart i nasjonalparken Lake Manyara, så hjem igjen på 4 timers humpevei. Herlig helgetur:)


Det var deilig med litt luksusliv (les varm dusj og noe annet enn ris og bønner til kveldsmat;)), men....

...når sant skal sies, så liker jeg denne stilen best.

Jeg kommer snart hjem. Til Norge. Jeg gleder meg såklart:)
Men, afrika er langt inni hjertet mitt, og jeg ber om Guds velsignelse over den siste måneden her.
Jeg gleder meg:)
Nyt du og!

2 kommentarer:

  1. Herlig å lese på bloggen din!
    Håpe ej fær treffe dej i Oslo når ej kjøme på besøk en gong i Mai!
    Kos dej videre:)

    SvarSlett
  2. - det håper jeg og!:) kan ikke skjønne annet enn at det er fullt mulig; gleder meg:) Ha gode dager sålenge!

    SvarSlett